Містерія у ритмі танго «Марія. Tangus Dei»
Містерія у ритмі танго «Марія. Tangus Dei»

09-01-2018

Містерія у ритмі танго «Марія. Tangus Dei» - проект режисера-постановника Анастасії Гнатюк, створений за мотивами єдиної опери Астора П’яццолли «Марія з Буенос-Айреса». Автор українського лібрето – Олексій Юрін.

Оперою цей твір П’яццолли, написаний 1967 року, можна назвати лиш умовно (тут поєднуються спів, танець, міманс і навіть лялькове дійство). Це щось середнє між оперою, оперетою, мюзиклом і сарсуеллою. "Марія" у принципі не вимагає ані професійних оперних співаків, ані симфонічного оркестру, та й в плані сценічного дійства (за відсутності чітких вказівок автора) є простором для фантазії режисера. Тому існує безліч режисерських версій цієї композиції.

Символічний і сам сюжет. Головна героїня – Марія, напівблудниця-напівсвята, залишивши свій дім, приїжджає в Буенос-Айрес, де потрапляє в середовище злодіїв і сутенерів. Закінчується все гротескним судовим процесом над Марією і її сюрреалістичними похоронами. Відтак жінка воскресає, а її тінь бродить містом...

Для самих же творців опери, Астора П"яццолли і лібретиста Оррасіо Феррера, образ Марії символізує передовсім саму історію танго, що зародилося в кінці ХIX століття в найбідніших кварталах Буенос-Айресу як «гримуча суміш» європейських танців і аргентинської мілонги. Це вже пізніше танго стало національним символом Аргентини. А до того цей танець переживає символічну смерть, а згодом - відродження. Першочергова роль у цьому належить самому П"яццоллі, який вносить в музику танго елементи джазу і класичної музики. В результаті народилося tango nuevo (нове танго). "Марія з Буенос-Айресу" - яскравий зразок цього стилю. Тому, попри режисерські знахідки та інновації, головною в цьому творі все ж залишається музика - сумовита й водночас пристрасна і по-своєму життєствердна.

Квитки продаються у касі філармонії -(044) 278-16-97,
в театральних касах м.Києва
та онлайн:

Найближчі події