О событии
18 вересня 2024 року
Національний будинок музики
NOTABENE: МОЦАРТ, ШИМАНСЬКИЙ, СИЛЬВЕСТРОВ
NotaBene Chamber Group
МАКСИМ ГРІНЧЕНКОскрипка
АНДРІЙ ПАВЛОВ скрипка
ІГОР ЗАВГОРОДНІЙ альт
АРТЕМ ПОЛУДЕННИЙ віолончель
ЮРІЙ НЕМИРОВСЬКИЙ кларнет
Концерт веде ОЛЕКСАНДР ОСТРОВСЬКИЙ
І відділ
В. А. Моцарт (1756–1791) – Квінтет для двох скрипок, альта,
віолончелі та кларнета, KV 581
I. Allegro
II. Larghetto
III. Menuetto
IV. Allegretto con variazioni
П. Шиманський (нар. 1954) – Recalling a Serenade для кларнета і струнного квартету
ІІ відділ
В. Сильвестров (нар. 1937) – Струнний квартет № 1
В. А. Моцарт – Адажіо і фуга c–moll, KV 546
У часи Моцарта кларнет лиш набував широкого застосування, тож твори композитора для цього інструменту (тріо, квінтет, концерт) проторували шлях для розширення кларнетового репертуару.
Кларнетовий квінтет — один із пізніх творів композитора, який увібрав у себе риси моцартових жанрів-візитівок: опери, концерту та струнного квартету. Роль «оперної зірки» у цьому квінтеті належить кларнету, а весь чотиричастинний цикл — це добірка шалених музичних перипетій, яскравих тем та суміші жанрів.
Музичний стиль Вольфганга Амадея Моцарта — без сумніву впізнаваний та рельєфний із наспівними темами, які одразу після премʼєр творів композитора звучали звідусіль, наче народні пісні. Стилізувати Моцарта — це завжди про діалог епох, віднайдення себе у музиці минулого, яка не перестає бути актуальною. Але наскільки переконливим може бути такий діалог? У програмі концерту прозвучить музика ХХ століття, яка певною мірою апелює до творчості Моцарта. Але чи можливо «упіймати» Моцарта у такий спосіб? NotaBene Chamber Group пропонують дослідити цю ідею через зіставлення творів Павела Шиманського та Валентина Сильвестрова із творчістю Моцарта.
У заключних «Адажіо та фузі