250-500 грн
ПОЛЬСЬКА МУЗИКА В УКРАЇНІ
11 ноября 2024

ПОЛЬСЬКА МУЗИКА В УКРАЇНІ

Продажа билетов остановлена
Но вы можете посмотреть другие события категории «РЕКОМЕНДУЕМ»
250-500 грн

Національна філармонія України
Володимирський узвіз, 2

О событии

11 листопада 2024 року
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Дофінансовано з коштів Міністра культури та національної спадщини Республіки Польща з Фонду промоції культури
Співорганізатори концерту:
Польський Інститут у Києві / Instytut Polski w Kijowie
та Fundacja Pro Musica Viva

День Незалежності Польщі
ПОЛЬСЬКО-УКРАЇНСЬКІ МУЗИЧНІ ДІАЛОГИ
Національний ансамбль солістів
«КИЇВСЬКА КАМЕРАТА»
РОМАН РЕВАКОВИЧ диригент Польща
АНДРІЙ ПАВЛОВ скрипка
ДМИТРО ТАВАНЕЦЬ фортепіано
Концерт веде ТЕТЯНА НОВИЦЬКА

І відділ

Г. М. Ґурецький (1933–2010)
– Три п’єси в старовинному стилі / Trzy utwory w dawnym stylu
для струнного оркестру

В. Кіляр (1932–2013) – Концерт № 2 для фортепіано з оркестром
Соліст Дмитро Таванець

ІІ відділ

К. Пендерецький (1933–2020) – Sinfonietta для струнного оркестру
Солісти Кирило Бондар скрипка, Валентина Буграк альт, Артем Замков віолончель

М. П. Ґурецький – Concerto-Notturno для скрипки і струнного оркестру, op. 13
Соліст Андрій Павлов

В. Кіляр – Orawa для струнного оркестру

Роман Ревакович знайомить поляків з українською музикою, а українців – з польською. Багато років він організовує Дні української музики у Варшаві і щорічно влаштовує концерти польської музики в контексті світової класики – в Україні. Цьогоріч концерти відбуваються у Хмельницькому, Полтаві Черкасах і два у Києві. В інтерпретації маестро, який є понад три десятиріччя активним будівничим українсько-польських культурницьких мостів в обох країнах, – ця програма подарує можливість вийти з концерту, піднесеними хвилею доброї музики.

 

«Три п’єси у старовинному стилі» Генрика Миколая Ґурецького хоч і написані у 1960-х, коли у польській музиці квітнув авангард, та демонструють іншу лінію творчості композитора. Молодий автор, котрий встиг заявити про себе експериментальними творами, раптом пише мелодійну просту музику – так він хотів відповісти на закиди, буцім Ґурецький тільки і здатен, що до написання шерехів та завивань. Його Три п’єси написані геть іншою музичною мовою з поєднанням класико-романтичних та модерних традицій і відкривають нову сторінку творчості.

Sinfonietta для струнного оркестру Кшиштофа Пендерецького, чия музика була відзначена «Греммі» – ідеальний зразок неокласичного стилю.


Concerto-Notturno для скрипки і струнного оркестру (2000) Миколая Пьотра Ґурецького-сина
який дуже успішно наслідує свого батька – прониклива нічна пісня, що проривається крізь дисонуючі гармонії темряви до світла.


Ім’я ж сучасного польського композитора Войцеха Кіляра взагалі не випадкове у цій програмі, адже народився він… у Львові.

 

Один з найбільш значних польських композиторів, поряд з Пендерецьким, Лютославським і Ґурецьким. Його музика вражає своєю емоційністю та відкритістю. І не дивно, оскільки поруч із класичними творами, композитор багато писав для кіно, яке не могло не вплинути на його манеру і стилістику, що відрізняється неабиякою виразністю та емоційним впливом на слухача.

 

Відомий за музикою до більш, ніж 160-ти фільмів, серед яких: фільми Анджея Вайди, Кшиштофа Кесльовського, Єжи Гоффмана, Kшиштофа Зануссі, «Дев’яті врата» та «Піаніст» Романа Поланского, «Дракула Брема Стокера» Френсіса Копполи, – Войцех Кіляр цього вечора буде представлений Концертом для фортепіано з оркестром №2 у трьох частинах у виконанні блискучого піаніста Дмитра Таванця.

 

Також у фіналі концерту прозвучить його безсмертна, незрівняна своєю енергетикою Orawa для струнного оркестру (2009), назва якої відсилає до назви регіону і річки на кордоні Польщі та Словаччини.

 

«Орава» – четверта робота Кіляра, що відсилає до традиції підгальської музики. Коли твір набув популярності, були створені аранжування для струнного квартету, дванадцяти саксофонів, тріо акордеона, восьми віолончелей та інших. У 2012 році, під час фестивалю Sacrum Profanum у Кракові, Orava стала основою навіть для діджейських переосмислень.

 

А закінчується цей хіт кілярівської спадщини, незвичним чином – вигуком усього оркестру!.. Сподіваємось, прийшовши на цей концерт і ви доєднаєтесь до цього вигуку, завдяки отриманим емоціям і хвилі піднесення.

Предварительный заказ