Про подію
LA MER
Академічний симфонічний оркестр Національної філармонії України
Наталія Стець диригентка
Роман Лопатинський фортепіано
В основі концерту — водна стихія. Симфонічні ескізи “Море” Клода Дебюссі — яскраве модерністське полотно, що по-різному змальовує морські маси залежно від часу доби, вітряності та — настрою споглядальника. Французький композитор по-особливому любив водну стихію. Своє зачарування він втілив у симфонічних ескізах, обʼєднаних назвою “Море”, що полонить різноманіттям настроїв та відчуттів. Так само, як море складається з великої кількості хвиль, у музиці Дебюссі — безліч коротких мелодій, що швидко міняють одна одну, безліч оркестрових барв та гармоній, за якими уявляєш вічний та безперервний потік та оновлення.
Фортепіанний концерт Моріса Равеля сам композитор із притаманною йому легкістю пропонує сприймати, як “не більше, ніж розвагу”. Елементи джазу та баських народних пісень, яскраве оркестрове звучання та енергійні стрімкі пасажі — все ж не лише акустично привабливе звучання Концерту приносить задоволення від слухання, а й композиторська майстерність та глибина висловлювань. Солістом виступить піаніст Роман Лопатинський — визнаний музикант як в Україні, так і закордоном.
Геннадій Ляшенко – представник українського модернізму, який, через радянські репресії, цензуру та пропаганду, що почалися у 1920-х, уповні зміг розкритися лише у 70-80-х роках. Його музика — це спроба вибудувати ідеалістичний, гармонійний світ серед зіткнень протилежностей та загострення протиріч. Його Симфонієта №2 демонструє, на основі чого композитор вибудовує цілість свого художнього світу — вікова традиція класичної музики, модерністькі пошуки нового, українська традиційна музика тощо.
???? Програма:
Геннадій Ляшенко. Симфонієта № 2 (1970)
Моріс Равель. Концерт № 1 G–Dur для фортепіано з оркестром у трьох частинах, М. 83 (1929–1931)
Клод Дебюссі. La Mer / Море, три симфонічні ескізи для оркестру (1905):
1. Від світанку до опівдня
2. Гра хвиль
3. Розмова вітру й хвиль
Програму веде Тетяна Новицька