About the show
БЕТХОВЕН | ШУБЕРТ СИМФОНІЯ № 6
Національний президентський оркестр
Наталія Пономарчук диригентка
Бетховен і Шуберт — композитори, що мешкали в одному місті, Відні, і творили в один і той час — на початку ХІХ століття. Ба більше, обоє написали по девʼять симфоній, тож Шості симфонії обох, що прозвучать на концерті, відмічають один рівень оволодіння цим жанром. Коли вже так багато спільного, то чому б не порівняти твори цих двох митців?
Шоста симфонія Бетховена написана визнаним майстром у віці 38 років, котрий пережив ряд життєвих негараздів та мав за плечима чималий творчий спадок, який майже увесь був виконаний при житті майстра. Це робило Бетховена чудовим знавцем оркестру, котрий вільно розбирався у всіх інструментах. Його Шоста “Пасторальна” симфонія — це зразок зрілого письма Бетховена, де він чудово відчуває форму, створює виразні мелодії та вигідно показує можливості усіх оркестрових інструментів.
Шуберт створив свою Шосту симфонію у віці 21 року, маючи за плечима багато музичного, та не життєвого досвіду. Жодна з його симфоній не була виконана публічно, а Шоста прозвучала за кілька тижнів після смерті автора. Композитор писав свої симфонічні твори, спираючись радше на внутрішній слух, аніж на реальне звучання оркестру, тож йому могли б закидати пересичення партій духових і замалу вагу струнних відповідно. Та чи не в цій барвистості духових краса симфонії? У різких поворотах гармоній та зіставленнях інструментів відчувається молодечий запал та бажання шукати свій власний голос у творчості.
Програма
Людвиг ван Бетховен. Симфонія № 6 «Пасторальна» F–Dur у пʼяти частинах (1808):
1. Пробудження радісних почуттів від приїзду у село, 2. Сцена коло струмка, 3. Веселі сходини сусідів, 4. Грім, негода, 5. Спів пастуха. Радість та вдячність після негоди
1. Пробудження радісних почуттів від приїзду у село, 2. Сцена коло струмка, 3. Веселі сходини сусідів, 4. Грім, негода, 5. Спів пастуха. Радість та вдячність після негоди
Франц Шуберт. Симфонія № 6 C–Dur у чотирьох частинах (1818)