About the show
15 грудня 2024 року
Й. С. БАХ – Г. Ф. ГЕНДЕЛЬ
КАМЕРНИЙ ОРКЕСТР
ІМЕНІ Д. АХШАРУМОВА
Полтавської обласної філармонії
ОЛЕГ ТИЩИК диригент
ВАЛЕНТИНА МАТЮШЕНКО сопрано
ОЛЬГА ТАБУЛІНА мецо-сопрано
Концерт веде КАТЕРИНА ЮРЧЕНКО
Й. С. Бах (1685–1750)
– Дует «Wir eilen mit schwachen» з кантати «Jesu, der du meine Seele», BWV 78
– З меси «Die Grosse Catholische Messe» h–moll, BWV 232:
– Дует «Christe eleison»
– Дует «Et in unum Dominum»
– Арія сопрано «Quia respexit» з Magnificat D–Dur, BWV 243
Солістка Валентина Матюшенко
– «Es ist vollbracht» Із «Страсті за Іоанном», частина ІІ, № 30, BWV 245
Солістка Ольга Табуліна
Й. С. Бах – Бранденбурзький концерт № 3 для оркестру G–Dur, BWV 1048
І. [no tempo indication]
ІІ. Adagio
ІІІ. Allegro
Г. Ф. Гендель (1685–1759)
– Арія Корнелії «Cessa omai di sospirare» з опери «Юлій Цезар»
солістка Ольга Табуліна
– Арія Альмірени з опери «Рінальдо»
Солістка Валентина Матюшенко
– Дует «Scherzano Sul Tuo Volto» з опери «Рінальдо»
– Дует «Caro/cara, tu mi accendi nel mio core» з опери «Фарамондо»
– Дует «To thee, Thou Glorious Son of Worth» з ораторії «Теодора»
– Дует «Il fuggir cara mia vita» з опери «Армініо»
Й. С. БАХ – Г. Ф. ГЕНДЕЛЬ
КАМЕРНИЙ ОРКЕСТР
ІМЕНІ Д. АХШАРУМОВА
Полтавської обласної філармонії
ОЛЕГ ТИЩИК диригент
ВАЛЕНТИНА МАТЮШЕНКО сопрано
ОЛЬГА ТАБУЛІНА мецо-сопрано
Концерт веде КАТЕРИНА ЮРЧЕНКО
Й. С. Бах (1685–1750)
– Дует «Wir eilen mit schwachen» з кантати «Jesu, der du meine Seele», BWV 78
– З меси «Die Grosse Catholische Messe» h–moll, BWV 232:
– Дует «Christe eleison»
– Дует «Et in unum Dominum»
– Арія сопрано «Quia respexit» з Magnificat D–Dur, BWV 243
Солістка Валентина Матюшенко
– «Es ist vollbracht» Із «Страсті за Іоанном», частина ІІ, № 30, BWV 245
Солістка Ольга Табуліна
Й. С. Бах – Бранденбурзький концерт № 3 для оркестру G–Dur, BWV 1048
І. [no tempo indication]
ІІ. Adagio
ІІІ. Allegro
Г. Ф. Гендель (1685–1759)
– Арія Корнелії «Cessa omai di sospirare» з опери «Юлій Цезар»
солістка Ольга Табуліна
– Арія Альмірени з опери «Рінальдо»
Солістка Валентина Матюшенко
– Дует «Scherzano Sul Tuo Volto» з опери «Рінальдо»
– Дует «Caro/cara, tu mi accendi nel mio core» з опери «Фарамондо»
– Дует «To thee, Thou Glorious Son of Worth» з ораторії «Теодора»
– Дует «Il fuggir cara mia vita» з опери «Армініо»
Бах і Гендель…Два генія, дві великі постаті в історії музичного мистецтва. Обидва діти німецьких земель, обидва народилися в один рік, обидва унікальні й плідні майстри, які прославили музику бароко своїм неповторним впізнаваним стилем. Але у кожного був власний шлях до зірок.
Гендель здобув славу неперевершеного оперного творця. Завдяки навчанню в Італії у провідних майстрів і обертанню в елітних мистецьких колах, він швидко обзавівся патронами і завоював популярність не тільки на Апеннінах, а й далеко за межами колиски опери.
Його музичні драми блискуче сприймалися публікою, аристократи навперебій запрошували композитора до своїх дворів, провідні белькантисти стояли у чергах на виконання партій в його операх і врешті решт Гендель опинився на службі у англійських монархів, де мав власну трупу і плідно творив до кінця свого життя.
Бах ніколи не покидав німецьких земель. Він також слугував при дворах аристократів, на замовлення яких писав світські твори з нагоди, на кшталт італійських серенат, мріяв про створення найпопулярнішого барокового жанру – опери, але так і не здійснив свого бажання. Однак Бах вивів на новий рівень ораторії й створив свої власні, унікальні драматичні духовні твори – пасіони.
Бах не мав у розпорядженні топових співаків або інструменталістів і писав, головним чином, для своїх підопічних юнаків, але це не завадило йому створювати сольні партії, які донині вважаються вершиною виконавської майстерності. Бах присвятив себе служінню Богу, і здається, що ніби сам Господь говорить з нами через його музику.
Відчуйте дух бароко через монументальні, тендітні й шляхетні, сповнені античної трагедії і доблесті – твори Г. Ф. Генделя та таємничі, величні, але неймовірно зворушливі твори Баха, в яких ніби закодоване послання Господа і криється розгадка формування всесвіту і буття.
Камерний оркестр імені Дмитра Ахшарумова Полтавської обласної філармонії, диригент Олег Тищик
Валентина Матюшенко сопрано
Ольга Табуліна мецо-сопрано
Ольга Табуліна мецо-сопрано