Про подію
13 вересня 2024 року
АРНОЛЬД ШЕНБЕРҐ 150
Фестиваль одного дня
КИЇВСЬКИЙ КАМЕРНИЙ ОРКЕСТР
НАТАЛІЯ ПОНОМАРЧУК головна диригентка
ОЛЕКСІЙ ВЄТРОВ баритон
Концерт веде Тетяна Новицька
І відділ
А. Веберн (1883–1945) – Langsamer Satz / Повільна п’єса (1905)
Г. Малер (1860–1911) – Вокальний цикл “Lieder eines fahrenden Gesellen" /
«Пісні мандрівного підмайстра» для голосу
і симфонічного оркестру на текст Г. Малера (1883–1885), IGM 5,
перекладення для камерного ансамблю А. Шенберґа (1920)
І. Wenn mein Schatz Hochzeit macht / Коли моя кохана вийде заміж
ІІ. Ging heut’ morgen über’s Feld / Йшов я сьогодні вранці полем
ІІІ. Ich hab' ein glühend Messer / У мене гострий ніж
IV. Die zwei blauen Augen von meinem Schatz / Блакитні очка моєї коханої
ІІ відділ
А. Шенберґ (1874–1951) – “Verklärte Nacht” / «Просвітлена ніч»
для струнного секстету, op. 4 (1899)
АРНОЛЬД ШЕНБЕРҐ 150
Фестиваль одного дня
КИЇВСЬКИЙ КАМЕРНИЙ ОРКЕСТР
НАТАЛІЯ ПОНОМАРЧУК головна диригентка
ОЛЕКСІЙ ВЄТРОВ баритон
Концерт веде Тетяна Новицька
І відділ
А. Веберн (1883–1945) – Langsamer Satz / Повільна п’єса (1905)
Г. Малер (1860–1911) – Вокальний цикл “Lieder eines fahrenden Gesellen" /
«Пісні мандрівного підмайстра» для голосу
і симфонічного оркестру на текст Г. Малера (1883–1885), IGM 5,
перекладення для камерного ансамблю А. Шенберґа (1920)
І. Wenn mein Schatz Hochzeit macht / Коли моя кохана вийде заміж
ІІ. Ging heut’ morgen über’s Feld / Йшов я сьогодні вранці полем
ІІІ. Ich hab' ein glühend Messer / У мене гострий ніж
IV. Die zwei blauen Augen von meinem Schatz / Блакитні очка моєї коханої
ІІ відділ
А. Шенберґ (1874–1951) – “Verklärte Nacht” / «Просвітлена ніч»
для струнного секстету, op. 4 (1899)
Цьогоріч світ святкує 150-ту річницю народження видатного Арнольда Шенберґа — композитора, котрий був завжди у творчому пошуку та заперечував сліпе наслідування традиції. Яскравий вчитель та пристрасний мислитель, він перевернув у свій час уявлення про класичну музику. “Арнольд Шенберґ 150” — фестиваль одного дня з музики композитора, на якому прозвучать вибрані твори видатного австрійця.
Творчість Арнольда Шенберґа легше зрозуміти у контексті музичного плину Відня межі ХІХ та ХХ століть. Підважені межі суспільних норм, актуалізація вічних питань про життя та смерть, моральності та безчинства, вихід мистецтва за межі досі прийнятного, аби “не повторювати видиме, а робити видимим” (Пауль Клеє). Такими ідеями наповнювався мистецький світ столиці Австрії, і у цьому руслі й розвивався композиторський талан Шенберґа. Довкола ж нього звучала музика Густава Малера, вчителя Александра фон Цемлінського, учнів композитора Альбана Берґа та Антона Веберна тощо.