Про подію
10 грудня 2024 року
Національний будинок музики
NOTABENE: МОЦАРТ, ГІНДЕМІТ,
КЛАРА ТА РОБЕРТ ШУМАН
NotaBene Chamber Group
ЮРІЙ НЕМИРОВСЬКИЙ кларнет
АНДРІЙ ПАВЛОВ скрипка
ІГОР ЗАВГОРОДНІЙ альт
АРТЕМ ПОЛУДЕННИЙ віолончель
РОМАН ЛОПАТИНСЬКИЙ фортепіано
Концерт веде ОЛЕКСАНДР ОСТРОВСЬКИЙ
І відділ
В. А. Моцарт (1756–1791) – Kegelstatt Trio Es–Dur для віолончелі,
кларнета і фортепіано, KV 498
І. Andante
ІІ. Menuetto
ІІІ. Allegretto
П. Гіндеміт (1895–1963) – Квартет для кларнета, скрипки, віолончелі
і фортепіано, IPH 21
I. Mäßig bewegt
II. Sehr langsam
III. Mäßig bewegt
ІІ відділ
К. Шуман (1819–1896) – Три романси для скрипки і фортепіано, оp. 22
I. Andante molto
II. Allegretto: Mit zartem Vortrage
III. Leidenschaftlich schnell
Р. Шуман (1810–1856) – Квартет Es–Dur для скрипки, альта, віолончелі
і фортепіано, ор. 47
І. Sostenuto assai — Allegro ma non troppo
ІІ. Scherzo. Molto vivace
ІІІ. Andante cantabile
IV. Finale. Vivace
Національний будинок музики
NOTABENE: МОЦАРТ, ГІНДЕМІТ,
КЛАРА ТА РОБЕРТ ШУМАН
NotaBene Chamber Group
ЮРІЙ НЕМИРОВСЬКИЙ кларнет
АНДРІЙ ПАВЛОВ скрипка
ІГОР ЗАВГОРОДНІЙ альт
АРТЕМ ПОЛУДЕННИЙ віолончель
РОМАН ЛОПАТИНСЬКИЙ фортепіано
Концерт веде ОЛЕКСАНДР ОСТРОВСЬКИЙ
І відділ
В. А. Моцарт (1756–1791) – Kegelstatt Trio Es–Dur для віолончелі,
кларнета і фортепіано, KV 498
І. Andante
ІІ. Menuetto
ІІІ. Allegretto
П. Гіндеміт (1895–1963) – Квартет для кларнета, скрипки, віолончелі
і фортепіано, IPH 21
I. Mäßig bewegt
II. Sehr langsam
III. Mäßig bewegt
ІІ відділ
К. Шуман (1819–1896) – Три романси для скрипки і фортепіано, оp. 22
I. Andante molto
II. Allegretto: Mit zartem Vortrage
III. Leidenschaftlich schnell
Р. Шуман (1810–1856) – Квартет Es–Dur для скрипки, альта, віолончелі
і фортепіано, ор. 47
І. Sostenuto assai — Allegro ma non troppo
ІІ. Scherzo. Molto vivace
ІІІ. Andante cantabile
IV. Finale. Vivace
Музика, що будує мости крізь час та епохи — програма цього концерту саме така. У двох відділах розкриваються різні грані взаємозв'язків між музичними творами.
До прикладу, камерні ансамблі Вольфганга Амадея Моцарта та Пауля Гіндеміта очевидно об'єднані залученням кларнета — нового інструмента у часи Моцарта та одного з улюблених у Гіндеміта. При цьому, Гіндеміт у своєму творі активно користується музичними засобами, характерними для епох бароко та класицизму (де без Моцарта не обійтися), але також залишається митцем ХХ століття, активно впроваджуючи нові композиторські техніки у свою музику.
Другий відділ презентує твори Клари та Роберта Шуманів, чия творчість була тісно пов'язана не тільки взаємними рекомендаціями щодо написаних творів, а й виконавськи: саме Клара, направду видатна піаністка, часто була першою інтерпретаторкою камерних творів свого чоловіка. Зокрема, партію фортепіано у прем'єрі Квартету мі-бемоль мажор виконувала саме вона.